Головна » Cтатті » Вихід на міжнародні ринки для українського бізнесу

Вихід на міжнародні ринки для українського бізнесу

Сьогодні бізнес розглядає вихід на міжнародні ринки як можливість отримання додаткового доходу через розширення ринків збуту. Але не завжди тільки дохід є головним фактором у рішенні виходу на міжнародний рівень.

Для сучасних організацій надзвичайно важливо мати можливість адаптуватися до будь-якого середовища – як просто іншого, так і для виживання в складних умовах або для поширення домінування. Розширення на інші ринки може допомогти підприємствам адаптуватися до мінливих умов ведення бізнесу та надати можливість скористатися перевагами технологічних удосконалень.

Дізнайтесь більше про шлях виходу на міжнародні ринки в новій статті від TG Consulting.

foreugn

Причини для виходу на міжнародний ринок

Як було вже сказано, є багато причин для глобалізації бізнесу. Хоча будь-який вихід на зовнішні ринки завжди повний проблем для будь-якого типу та розміру бізнесу, проте потенційні можливості для успіху на зовнішніх ринках також величезні. Тому багато компаній переосмислюють свою бізнес-стратегію в сучасних умовах глобалізації, зокрема, з таких причин:

Збільшення продажів

Збільшення продажів означає більше прибутку, а більший прибуток, у свою чергу, означає успіх бізнесу. Збільшення продажів є першою і, мабуть, найважливішою причиною, чому люди беруть участь у міжнародній торгівлі – це створює нові можливості для бізнесу та відкривають нові перспективи.

Підвищення прибутку

Вихід на міжнародний ринок також має підвищити (хоча і не завжди) прибутковість бізнесу.
Окрім наведеної вище причини (нові ринки – нові клієнти), кожен бізнес прагне знизити витрати, тому багато компаній виходять на світовий ринок, саме щоб їх знизити. Доступ до глобальних джерел поставок, ресурси або матеріали за найнижчою ціною за межами своєї країни також стає важливою причиною для виходу на міжнародні ринки.

Короткострокове забезпечення дохідності

Якщо бізнес має лише кілька сфер, де він може продавати продукти чи послуги, це дуже ризиковано.
Що станеться, якщо ці ринки зазнають різких змін через стихійне лихо або інші непередбачені обставини? У цьому випадку продажі на міжнародних ринках можуть створити короткострокову економічну безпеку, надаючи підприємству можливості для зростання та генерації прибутку. Вихід на глобальні ринки дає можливість диверсифікуватися – таким чином, доходи стануть більш стабільними навіть у тих ситуаціях, коли продажі на внутрішньому ринку з якихось причин знижуються.

Довгострокове забезпечення дохідності

На зрілому ринку з високою конкуренцією з боку як внутрішніх, так і іноземних конкурентів міжнародна торгівля – необхідність, адже глобалізація робить світ меншим. А в світі бізнесу, якщо ми не вийдемо на зовнішні ринки, іноземні конкуренти увійдуть на наш, щоб захопити нашу власну частку ринку. Багато компаній «пірнають» у міжнародну торгівлю переважно з оборонних міркувань, щоб захистити себе від конкурентів чи потенційних конкурентів або отримати перевагу над ними. Наявність різних типів ринків робить доходи та прибутки більш стабільними довгостроково.

Підвищення потенціалу до інновацій

Розширення клієнтської бази на міжнародному рівні може допомогти фірмам фінансувати розробку нових продуктів. Чим в більше країн компанія має продавати свій продукт, тим більше вона може спонсорувати дослідження та розробки (R&D), які зазвичай дуже вартісні. Згідно зі статистикою UKTI, 53% підприємств, які безпосередньо беруть участь у міжнародній торгівлі, в кінцевому підсумку приходять до розробки інновацій та нових продуктів.

Економія на масштабі

Чим більший об’єм ви виробляєте, тим більше у вас шансів знизити собівартість одиниці продукту. Це створює економію за рахунок масштабу виробництва, що призводить до збільшення прибутку. Розширення розміру ринку також дає можливість компаніям отримати економію від масштабу.

Освіта

Крім цілком очевидних фінансових причин, вихід на міжнародний ринок також може допомогти компанії навчитися. Приєднуючись до різних міжнародних проектів, компанія може покращити свої результати, і це технічне та/або якісне покращення призведе до фінансової стабільності компанії.

Війна з конкурентами

Іноді компанії вирішують вийти на міжнародний ринок, оскільки дізнаються, що їхні найближчі конкуренти теж це роблять. Це свого роду синдром «слідуй за лідером», коли одна компанія робить те, що робить інша, щоб не відставати. Часом це може окупитися, але якщо не було зроблено достатньої підготовки та/або планування, ця спроба виявиться фатальною. Іноді міжнародна експансія схожа на гру, в яку втягуються компанії: ви увійшли в мій регіон, тож я увійду у вашу.

Державні стимули

Державні стимули часто є однією з ключових причин виходу компаній на міжнародні ринки. Коли компанія виходить на міжнародні ринки, уряд може субсидувати її діяльність або надати якусь підтримку – наприклад, запропонувати щедрі податкові пільги.

Український бізнес на міжнародному ринку

Українському бізнесу поки що належить дуже мала частка глобального ринку. Що стримує саме український бізнес та що заважає бізнесменам розвивати свій бізнес закордон?

З одного боку, українські бізнесі розуміють всі нові можливості, які створює бізнес на різних континентах – свобода від обмежень політики та стану економіки однієї країни як мінімум.
З іншого – страх перед новим невідомим ринком, смаками його споживачів, невідомою сертифікацією та високими стандартами.

Насправді потрібно думати про ваші зони зростання – що саме ви можете запропонувати новому ринку, для кого ви виробляєте товар, які цінності ви створюєте та як їх доносите. Це створить системність виходу на міжнародні ринки, бо результати безсистемної експансії навряд чи задовольняють амбіційного власника.

Що має зробити бізнес, або успішно зайняти місце на міжнародному ринку?

1. Діагностика компанії

Без аналітики та розуміння своєї компанії складно спланувати нові маршрути. Це навіть не перший, а скоріш, «нульовий» крок.

Чи є конкурентним ваш продукт на міжнародному рівні? Чи є у вас можливість адаптувати його? Наскільки стійкою та здатною до масштабування є система управління в компанії?

Якщо вже зараз ви розумієте, що на рівні однієї країни є проблеми у керованості та прозорості управління бізнесом, то спочатку потрібно вирішити цю проблему. Міжнародний розвиток – це масштаб та масштабування наявних процесів, а не кілька експортних контрактів.

2. Стратегія експорту

Наступним етапом є розробка експортної стратегії аби не загубитися в океані можливостей і мати фокус у своїх діях. Не бійтесь невірних гіпотез – бійтесь руху у невизначеному напрямку.
Знайдіть відповідь на три питання: кому, що і як компанія буде продавати на зовнішніх ринках. “Кому?” і “Що?” можна розглядати паралельно, а відповідь на питання “як?” буде наслідком цих відповідей.

Стратегія – питання комплексне і потребує аналізу багатьох факторів – розуміння компетенцій вашої компанії; аналіз ринку та його драйверів, дослідження ринку з точки зору перешкод, обсягу, асортименту; аналіз цінової кон’юнктури. Цікаво подивитись на досвід інших – компанії з вашої країни або країн, схожих економічно.

3. Перші кроки на новому ринку

Далі – перевірка експортної стратегії та пошук клієнтів. Звучить просто, але ми ж розуміємо, як це відбувається насправді. Головна мета цього етапу – “заземлити” стратегію, дійти до реальних контактів з потенційним клієнтом та підтвердити чи спростувати гіпотезу.

4. Відкриття локальних представництв та створення єдиної інформаційної системи

Наступним логічним кроком є відкриття локальних представництв. Місцеві працівники краще розуміють специфіку ринку, а клієнтам буде легше та комфортніше вести переговори на спільній мові в прямому і переносному сенсі.

Для більш якісного управління закордонним бізнесом потрібна єдина ERP-система, яка дасть зможу дочірнім підприємствам працювати в локалізованій версії та генерувати дані, а управляючій компанії консолідувати дані та отримувати звітність в найкоротший термін.

Як SAP Business допоможе завоювати ваше місце на міжнародних ринках?

SAP Business One – це європейське ERP-рішення, створене на основі досвіду світових компаній та галузевої специфіки.

SAP Business One створює можливості для комплексного управління якістю товарів, ведення процесів закупок та поставок, управлінської звітності, тощо в єдиній програмі для будь-якого співробітника компанії.

А рішення для міжфірмової інтеграції оптимізує такі процеси, як управлінська звітність, консолідація фінансових даних та закупівлі між двома або більше організаціями, які працюють із програмою.

Дочірні підприємства використовують свій власний SAP Business One, локалізований для їх місцевості – на комфортній для них мові та з локальною валютою, паралельно із системною.

SAP Business One для міжнародного бізнесу – це:

Стандартизація бізнес-процесів по всій групі компаній та уникнення дублювання даних.
Консолідація фінансових даних та звітність усіх бізнес-одиниць або дочірніх підприємств в одному місці.
Можливість надати дочірнім підприємствам незалежності, притому не втративши централізований контроль над ними.

Що ви отримаєте із впровадженням SAP Business One?

 Міжнародна ERP система, добре відома, зрозуміла та прозора для Ваших закордонних партнерів.
Робота із різними валютами в одній системі – місцевій та системній.
28 мов інтерфейсу.
Консолідація даних та використання спільних бізнес-даних.
Стандартизація та оптимізація бізнес-процесів по всій групі компаній.
Створення звітності та огляд ділової активності в будь-який час, без додаткових зусиль місцевих співробітників.

TG Consulting зосереджує увагу на специфікації конкретної галузі та допомагає клієнтам розібратися в процесах на всіх рівнях автоматизації і впроваджуємо продукти, які забезпечують можливість контролю і зростання бізнесу. Дізнайтесь наші історії успіху.

Автор

Без имени

Дмитро Сергієнко

Head of Sales TG Consulting

Якщо Ви знаходитесь на порозі масштабування, діджиталізації та автоматизації і перебуваєте в сумнівах з приводу вибору, наші бізнес-консультанти та технічні асистенти допоможуть вам з ухваленням вірних рішень.

Вам може бути цікаво